Válka médií : mýtus informační společnosti /

Denně jsme zaplavováni neuvěřitelným množstvím informací. Média nás zasypávají nejrůznějšími zprávami a fakty a vytvářejí tak naše mínění. Experti hovoří o takzvané "informační společnosti". Ale je tomu skutečně tak? Nikoli, neboť kvantita, jak známo, ještě neznamená kvalitu! Viktor Farkas...

Celý popis

Hlavní autor: Farkas, Viktor, 1945-2011
Další autoři: Čadský, Vladimír
Médium: Kniha
Jazyk: Česky
Vydáno: Praha : Knižní klub, 2012
Vydání: Vyd. 1.
Edice: Záhady
Témata:
Štítky: Přidat štítek
Žádné štítky neexistují, buďte první, kdo přidá svůj vlastní štítek!
Shrnutí: Denně jsme zaplavováni neuvěřitelným množstvím informací. Média nás zasypávají nejrůznějšími zprávami a fakty a vytvářejí tak naše mínění. Experti hovoří o takzvané "informační společnosti". Ale je tomu skutečně tak? Nikoli, neboť kvantita, jak známo, ještě neznamená kvalitu! Viktor Farkas odjakživa choval vůči oficiálním zprávám z médií zdravou nedůvěru. Už léta se zabývá tím, do jaké míry média zobrazují informace pravdivě a nakolik je zkreslují a překrucují, co všechno takříkajíc "zametají pod koberec". Ve své knize autor na základě mnoha příkladů z politiky, hospodářství a dalších oblastí života ukazuje, že "informační společnost" je pouhý mýtus. Značná část sdělení je zmanipulovaná a slouží zájmům těch, kdo obvykle zůstávají v pozadí. Bezvýznamné informace média často nafukují, aby odvedla pozornost od mnohem důležitějších skutečností, jež jsou často zmiňována pouze na okraj. Takzvané "objektivní zpravodajství" jsou většinou dezinformace, polopravdy, ne-li přímo bohapusté lži. Pravdu, která je pro pochopení dané reality důležitá, se tak uživatel klasických médií většinou vůbec nedozví
Popis jednotky: Přeloženo z němčiny
Fyzický popis: 294 s. ; 23 cm
Bibliografie: Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
ISBN: 9788024232546