Válka médií : mýtus informační společnosti /

Denně jsme zaplavováni neuvěřitelným množstvím informací. Média nás zasypávají nejrůznějšími zprávami a fakty a vytvářejí tak naše mínění. Experti hovoří o takzvané "informační společnosti". Ale je tomu skutečně tak? Nikoli, neboť kvantita, jak známo, ještě neznamená kvalitu! Viktor Farkas...

Celý popis

Hlavní autor: Farkas, Viktor, 1945-2011
Další autoři: Čadský, Vladimír
Médium: Kniha
Jazyk: Česky
Vydáno: Praha : Knižní klub, 2012
Vydání: Vyd. 1.
Edice: Záhady
Témata:
Štítky: Přidat štítek
Žádné štítky neexistují, buďte první, kdo přidá svůj vlastní štítek!
LEADER 02406nam a2200325 a 4500
001 14614
005 20220727004440.0
008 170312s2012----xr ---------u-------cze-d
020 |a 9788024232546  |q (váz.) :  |c 299.00 Kč 
040 |a UHG504  |e AACR2  |9 1  |b cze 
041 1 |a cze  |h ger 
080 |a 654 
080 |a 659 
100 1 |a Farkas, Viktor,  |d 1945-2011  |7 jn20010310350  |4 aut 
245 1 0 |a Válka médií :  |b mýtus informační společnosti /  |c Viktor Farkas ; [přeložil Vladimír Čadský] 
250 |a Vyd. 1. 
260 |a Praha :  |b Knižní klub,  |c 2012 
300 |a 294 s. ;  |c 23 cm 
490 1 |a Záhady 
500 |a Přeloženo z němčiny 
504 |a Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík 
520 2 |a Denně jsme zaplavováni neuvěřitelným množstvím informací. Média nás zasypávají nejrůznějšími zprávami a fakty a vytvářejí tak naše mínění. Experti hovoří o takzvané "informační společnosti". Ale je tomu skutečně tak? Nikoli, neboť kvantita, jak známo, ještě neznamená kvalitu! Viktor Farkas odjakživa choval vůči oficiálním zprávám z médií zdravou nedůvěru. Už léta se zabývá tím, do jaké míry média zobrazují informace pravdivě a nakolik je zkreslují a překrucují, co všechno takříkajíc "zametají pod koberec". Ve své knize autor na základě mnoha příkladů z politiky, hospodářství a dalších oblastí života ukazuje, že "informační společnost" je pouhý mýtus. Značná část sdělení je zmanipulovaná a slouží zájmům těch, kdo obvykle zůstávají v pozadí. Bezvýznamné informace média často nafukují, aby odvedla pozornost od mnohem důležitějších skutečností, jež jsou často zmiňována pouze na okraj. Takzvané "objektivní zpravodajství" jsou většinou dezinformace, polopravdy, ne-li přímo bohapusté lži. Pravdu, která je pro pochopení dané reality důležitá, se tak uživatel klasických médií většinou vůbec nedozví 
653 |a masmédia  |a informační společnost  |a dezinformace  |a manipulace (psychologie)  |a eseje 
700 1 |a Čadský, Vladimír  |4 trl  |9 13856 
765 0 |t Mythos Informationsgesellschaft 
830 0 |a Záhady 
910 |a UHG504 
942 |c KN 
999 |d 14614 
993 |0 0  |1 422800026660  |4 0  |6 654  |7 0  |9 14656  |a 299.00  |b 0  |c 36100  |d 2012-04-12  |e 0  |f KNI  |g 654  |h 299.00  |i Euromedia Group  |j 127  |l KNI  |n 0  |r 2022-07-27  |t 5  |w 2022-07-27  |y KN  |z KNI  |v V